Live action integration workshop.

Jeg var så heldige å være blant 10 heldige som fikk delta på en "Live action integration workshop" i Oslo forrige uke. De som holdt workshopen var Eric Hanson og Greg Downing som har jobbet på en rekke spillefilmer - se mer av det de gjør på nettsiden deres: http://www.xrez.com/ Planen for dage...

Henning bestiger Rognlifjell.

Jeg var på hyttetur på Lifjell i helgen og sammen med nevøen min fikk vi klatret opp på toppen av Rognlifjell som stiger 961 m over havet. Det var en utfordrende tur i bratt terreng og gjennom mye tett skog. Men utsiktet var helt fantastisk. Her er panoramabilde fra turen: Rognlifjell

Slottsfjellet gjennom 24 timer

Forrige uke tilbrakte en natt på familierom på sykehuset i Tønsberg sammen med min kone og nyfødte sønn. Vi hadde flott utsikt over Tønsberg og siden jeg akkurat hadde fått nytt videokamera (Samsung H104 ) så tenkte jeg at jeg skulle sjekke timelapse funksjonen på kameraet. Her er det tatt bilde ...

Panorama London - St Paul's Cathedral

Enda et bilde jeg fikk tatt når jeg var i London i fjor. Hadde bare kompaktkamera med meg så derfor er lyset i bilde litt ujevnt. London - St Paul's Cathedral

Panorama London - Big Ben og London Eye

Har fått sammen en panorama bilde til av noen gamle feriebilder. Når jeg var i London hadde jeg ikke med vidvinkel linse så dette bildet er sydd sammen av 42 bilder samt at det er mye knottete paint over også fordi bilene bevegde seg jo naturligvis og stod ikke på samme sted fra bilde til bilde. ...

Engler og demoner - Panorama bilder fra Roma.

Jeg var på kino og så på Engler og demoner i går, var en bra film, men hadde enda større opplevelse av å lese boka. For et par år siden var jeg i Roma og tok flere panorama bilder, men har aldri tatt meg tid til å sy dem sammen, men etter å ha sett Engler og demoner fikk jeg den inspirasjonen jeg...

Et par panoramabilder jeg tok i helgen.

Det ene bildet er tatt ved messeområdet i Tønsberg, det andre er tatt i Thaulowhullet. Jeg har planer om å lage litt mystisk film av det siste bildet, legge til litt fakler, bål og noe spøkelsesaktig skygger som flyr foran kameraet mens jeg panorerer i bildet.

Billig HDRI kuler

Tips: Billig dekorkuler på plantasjen som fungerer perfekt som HDRI kuler.