1 milliard polygoner i Maya

Jeg gjorde en liten proxy test i helgen og endte opp med å rendre et bilde med 1 milliard polygoner. Bildet er kun ment som en test så det er jo på ingen måte ferdig. Men bildet rendret overraskende fint i Mental Ray på ca 15 min., så dette må jeg teste mer. Hvert tre er på 600.000 polys, en gres...

Undervisning i fur

I går hadde vi undervisning i fur og en av de tingene jeg gikk igjennom var å legge pels på en hund. Modellen er en av basemodellene fra zbrush. Pelsen har 2 teksturer, en som gir farge og en som forteller lengden på hårene slik at vi kan ha forskjellig lengde på hårene på f.eks. snuten i forhold...

Back to the future inspirert take-off

Jeg tok nylig et panorama bilde i et tomt parkeringshus tidlig en morgen og har fundert litt på hva jeg skulle bruke bildene til. For et par uker siden så begynte jeg å spille det nye Back to the future spillet og fikk litt inspirasjon. Bildene er stitchet i PTGui, 3D en er gjort i Maya og comp ...

DeLorean DMC-12 - Back to the future bilen i Lego

Jeg har nylig begynt å spille det nye Back to the future spillet fra Telltales og har fått litt DeLorean feber så her er den siste bilen jeg har knotet med. Jeg holder forøvrig også på med noe Back to the future inspirerte saker i 3D som jeg blir ferdig med i løpet av uken som kommer. Følg med :)

Facial rigging

Det begynner å bli en stund siden jeg blogget sist, men vi ligger ikke på latsiden av den grunn. Vi har nettopp vært igjennom 4 nokså intense uker med character rigging. Det har blitt mye forskning på nye felt og teknikker. Jeg har blant annet laget heftig mel-script som autorigger foot-controls....
hits