Stupe animasjon

Da har jeg levert inn bidraget til stupekonkurransen på 3D-Hue. Det er veldig mye jeg skulle ha gjort noe med og det var planer om at det skulle skje mye mer i luften på vei ned, men det for bli med dette for denne gang.

God Jul

Dette blir sikkert siste inlegget før jul så jeg vil ønske dere alle en riktig God Jul.

Frankenstein over i Maya

Da har jeg fått flyttet over Frankenstein fra Zbrush til Maya og fått satt han opp med Normal, Cavity og Displacement map. Gikk litt fort i svingnene når jeg lagde color teksturen så håret ser ganske dårlig ut så jeg får gjøre den biten om igjen i morgen :) Det vitkigste er at prosessen virker.

Vinglass med vin

Testet litt dielectric material i Mental Ray og prøvd å få til en realistisk render av et vingalss med vin. Rendret i 4 passes og compet i Photoshop. Sikkert noen som kommer til spørre etter caustics så da må jeg bare punktere at den er der, men den ble litt svakere i compen enn planlagt

Zbrush undervisning på 3D-design

Denne uken er det Zbrush undervisning på 3D-design og i en den sammenheng har jeg lagd en tutorial på sculpting og teksturering av monsteret til Frankenstein. Dette er resultatet i Zbrush så langt.
hits